09.01.2121.

Važnost daha i vježba disanja

U zadnje vrijeme nam često zastaje dah. Zastaje nam dah zbog virusa koji se širi planetom, zbog zatvaranja radnih mjesta, zbog ograničene slobode kretanja, zbog nemogućnosti da vidimo svoje najbliže, zbog potresa i tektonskih poremećaja koji nam izmiču tlo pod nogama i zbog kojih pucaju zidovi. Zbog svih onih s kojima suosjećamo u proživljenoj traumi…

Ostajemo bez daha usljed velikih stresova s kojima se susrećemo u vremenu u kojem živimo. 

A živjeti bez daha i disanje ne možemo. Oni su naša nužnost. Toliko da o njima najčešće uopće i ne razmišljamo. Dišemo po automatizmu, nesvjesni njegove važnosti. 

A zašto je dah važan? 

Tijekom dana u prosjeku udahnemo i izdahnemo oko 20.640 puta. Ukoliko dišemo nesvjesno i u nepravilnom obrascu - zamislite što toliki broj ponavljanja može učiniti vašem tijelu.  

Nepravilan obrazac disanja otežava pravilnu cirkulaciju, ograničava dovod kisika i hranjivih tvari u organe, usporava probavu, povećava osjećaj umora i bezvoljnosti zbog manjka energije u tijelu što posljedično dovodi i do sporijeg iscjeljivanja tijela u slučaju eventualnih ozljeda. I ovo su samo neke od posljedica.

Na fizičkom planu kvalitetan dah utječe na optimalnu staničnu izmjenu kisika (dovodimo više kisika i hranjivih tvari u svoje stanice tj. organe), poboljšava cirkulaciju a time i vitalnost cijelog organizma. Tijelo raspolaže s više energije, produktivniji smo i samim tim zadovoljniji.

Kada svome disanju dodamo svjesnost tada nam dah, na mentalnoj razini, donosi  jasnoću misli, omogućava nam bolji fokus, dovodi nas u sadašnji trenutak, oslobađa nas strepnji, briga i strahova, opušta nas.

Naše disanje odraz je i našeg emocionalnog stanja, no vrijedi i obratno – način na koji dišemo snažno se reflektira i na naš um i emocije. Birajući lagano, smireno i duboko disanje punim plućima i trbuhom, u naše tijelo počet će se naseljavati mir i opuštenost.

Kako koristiti dah? 

Na raspolaganju su nam brojne vježbe rada sa dahom. Od vježbi svjesnog disanja do jogijskih tehnika disanja - pranayami. Ovdje ću s vama podjeliti jednu vježbicu disanja za otpuštanje strahova i napetosti.

VJEŽBA DISANJA ZA OTPUŠTANJE STRAHOVA I NAPETOSTI 

  • Udobno se smjestite u sjedeći ili ležeći položaj i zatvorite svoje oči. Ukoliko sjedite na stolici neka vam oba stopala budu na podu a ruke spuštene na vašim bedrima ili u krilu. 
  • Napravite nekoliko dubokih udaha na nos i izdaha kroz usta. Učinite to onoliko puta koliko vam tijelo traži, a nakon toga prebacite disanje samo na nos i svu svoju pažnju usmjerite na promatranje svoga daha.
  • Nježno produbite i produžite svoj dah i zamislite kako sa svakim svojim udahom unosite novu, svježu energiju u svoje tijelo a sa svakim izdahom opuštate dio po dio tijela.
  • Ovoj slici dodajte osjećaj mira i spokojstva koji se širi vašim tijelom kod svakog udaha, ispunjavajući vas kristalno bijelom svjetlošću, a sa izdahom vizualizirajte kako se oslobađate strahova i napetosti, puštajući da sve težine koje nosite skliznu sa vas i odu što dalje od vas. Neka vas  izdah oslobodi svih viškova i svih težina koje nosite u sebi.

Ako ste početnik, ostanite u ovoj vježbici barem 5min a s vremenom možete i produljivati vrijeme boravka u njoj. 

Uzmite vrijeme za sebe, dišite svjesno i pronađite svoje dobro mjesto u sebi. 

Ukoliko želite raditi vježbice disanja sa svojim djetetom ili drugim članom obitelji, u paru, na sljedećem linku možete pronaći nekoliko s kojima možete krenuti.

PREDBILJEŽITE SE ZA NEWSLETTER I

Primite poklon meditaciju

Ostali Postovi

Kako definirati prioritete u životu i zašto je to bitno

Bilo da se radi o poslu, obitelji ili brizi o sebi, svaki dan jest žongliranje u traženju životnih prioriteta. I da, to je izazov. NO, teže od toga je ne znati koji su vam uopće prioriteti. Za to je potrebno napraviti malu inventuru. Shvatiti/pronaći ono što je vama zaista važno, a onda se, shodno tome, i ponašati.

16.06.2021

Kako podići energiju u 5 minuta dok ste na poslu

Postoje dani na poslu kada nam nije do ničega.. Nizak tlak, neprospavana noć, umor, previše slova ispred vas… Čini vam se da jedino za što imate snage jest gledati pande kako se kotrljaju… No, nemojte se predati!! Postoji način kako se vratiti u život! Treba vam samo 5 minuta vašeg vremena - a to znam da imate!

16.06.2021

10 novih i laganih navika za savršen početak vašeg dana

Laki, zabavni i jednostavni načini kako i vi možete postati "jutarnja oosba" i zapčeti svoj svoj dan sa punom energijom!

07.06.2021