Važnost daha i vježba disanja

Ostajemo bez daha usljed velikih stresova s kojima se susrećemo u vremenu u kojem živimo. 

 

A živjeti bez daha i disanje ne možemo. Oni su naša nužnost. Toliko da o njima najčešće uopće i ne razmišljamo. Dišemo po automatizmu, nesvjesni njegove važnosti. 

 

A zašto je dah važan? 

 

Tijekom dana u prosjeku udahnemo i izdahnemo oko 20.640 puta. Ukoliko dišemo nesvjesno i u nepravilnom obrascu – zamislite što toliki broj ponavljanja može učiniti vašem tijelu.  

 

Nepravilan obrazac disanja otežava pravilnu cirkulaciju, ograničava dovod kisika i hranjivih tvari u organe, usporava probavu, povećava osjećaj umora i bezvoljnosti zbog manjka energije u tijelu što posljedično dovodi i do sporijeg iscjeljivanja tijela u slučaju eventualnih ozljeda. I ovo su samo neke od posljedica.

 

Na fizičkom planu kvalitetan dah utječe na optimalnu staničnu izmjenu kisika (dovodimo više kisika i hranjivih tvari u svoje stanice tj. organe), poboljšava cirkulaciju a time i vitalnost cijelog organizma. Tijelo raspolaže s više energije, produktivniji smo i samim tim zadovoljniji.

 

Kada svome disanju dodamo svjesnost tada nam dah, na mentalnoj razini, donosi  jasnoću misli, omogućava nam bolji fokus, dovodi nas u sadašnji trenutak, oslobađa nas strepnji, briga i strahova, opušta nas.

 

Naše disanje odraz je i našeg emocionalnog stanja, no vrijedi i obratno – način na koji dišemo snažno se reflektira i na naš um i emocije. Birajući lagano, smireno i duboko disanje punim plućima i trbuhom, u naše tijelo počet će se naseljavati mir i opuštenost.

 

Kako koristiti dah? 

 

Na raspolaganju su nam brojne vježbe rada sa dahom. Od vježbi svjesnog disanja do jogijskih tehnika disanja – pranayami. Ovdje ću s vama podjeliti jednu vježbicu disanja za otpuštanje strahova i napetosti.

 

VJEŽBA DISANJA ZA OTPUŠTANJE STRAHOVA I NAPETOSTI 

  • Udobno se smjestite u sjedeći ili ležeći položaj i zatvorite svoje oči. Ukoliko sjedite na stolici neka vam oba stopala budu na podu a ruke spuštene na vašim bedrima ili u krilu. 
  • Napravite nekoliko dubokih udaha na nos i izdaha kroz usta. Učinite to onoliko puta koliko vam tijelo traži, a nakon toga prebacite disanje samo na nos i svu svoju pažnju usmjerite na promatranje svoga daha.
  • Nježno produbite i produžite svoj dah i zamislite kako sa svakim svojim udahom unosite novu, svježu energiju u svoje tijelo a sa svakim izdahom opuštate dio po dio tijela.
  • Ovoj slici dodajte osjećaj mira i spokojstva koji se širi vašim tijelom kod svakog udaha, ispunjavajući vas kristalno bijelom svjetlošću, a sa izdahom vizualizirajte kako se oslobađate strahova i napetosti, puštajući da sve težine koje nosite skliznu sa vas i odu što dalje od vas. Neka vas  izdah oslobodi svih viškova i svih težina koje nosite u sebi.

Ako ste početnik, ostanite u ovoj vježbici barem 5min a s vremenom možete i produljivati vrijeme boravka u njoj. 

 

Uzmite vrijeme za sebe, dišite svjesno i pronađite svoje dobro mjesto u sebi. 

 

Ukoliko želite raditi vježbice disanja sa svojim djetetom ili drugim članom obitelji, u paru, na sljedećem linku možete pronaći nekoliko s kojima možete krenuti.

 

Učiteljica sam yoge (TT300), Life Coach programa Heal Your Life i Executive Coach AoEC programa. Sebe bih, jednom riječju, mogla opisati kao Tragačicu. Tragam za istinom, ljepotom i dobrotom u sebi i oko sebe. S preko 1.000 sati rada s klijentima kroz individualne sesije, yoga satove, predavanja i radionice s velikom ljubavlju i strašću prenosim svoje znanje.

Napiši komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.