NAJČEŠĆA PITANJA

YOGA

 

  1. Razvija gipkost
  2. Jača mišiće
  3. Potiče pravilno držanje
  4. Povećava pokretljivost zglobova
  5. Održava vitalnost kralježnice
  6. Snaži kosti
  7. Poboljšava cirkulaciju
  8. Pojačava imunitet
  9. Snižava tlak
  10. Smanjuje stres
  11. Podiže hormon sreće
  12. Balansira tijelo
  13. Stvara spokojan um
  14. Pozitivno utječe na emotivno i duhovno zdravlje

Moj prvi odgovor je – što češće i što više.  

Kako bi se razvila navika tj. stekla disciplina vježbanja, ali i primjetili rezultati predlažem da krenete s yoga praksom 2x tjedno. Na ovaj način, u jednom umjerenijem tempu, usvajate puno novih principa i načina vježbanja i dobro je dati tijelu vrijeme da metabolizira novi pristup rada s tijelom. 

No, s vremenom, svakako preporučujem podići razinu vježbanja na 3x tjedno, ukoliko želite dodatno unaprijediti praksu, pojačati sve dobrobiti yoge te dobiti bolje rezultate na razini tijela i uma.

Preporučljivo je ne jesti 2 sata prije yoga sata. To se smatra općenito dobrim periodom pauziranja od vježbanja (2 sata nakon obroka), jer se smatra da je tek nakon 2 sata želudac prazan a tijelo pogodno za vježbanje.  

Ako ste gladni, a želite vježbati, dobro je pojesti bananu ili popiti malo soka, unutar ova dva sata, što će vam dati energiju za praksu.

Nakon yoga sata dobro je pričekati 30 minuta prije nego krenete jesti.

Urbani mit je da ljudi koji nisu fleksibilni ne mogu raditi jogu. No to, naravno, nije točno. Naime, joga je upravo savršena za takva tijela. Uz izrazito nježan pristup, s puno svijesti o tijelu ali i disanju tijekom vježbe, radimo na istezanju mišića i razvijanju fleksibilnosti, prema zadatostima vlastitog tijela. S druge strane, joga djeluje i izrazito tonizirajuće na tijelo, vraća vitalnost, podiže energije ali istovremeno i umiruje, iscjeljuje i daje meditativni učinak. Fleksibilnost je samo jedan aspekt toga. Kada krenete prakticirati jogu kroz neko vrijeme ćete prirodno steći fleksibilnost, uz mnoštvo drugih prednosti.

Zdrav način vježbanja prirodno nas zove i na zdraviji način prehrane. Yoga je praksa koja nas jako povezuje sa našim tijelom i koja donosi balans na duhovnoj, mentalnoj i fizičkoj razini. Iz osviještenog i zdravog pristupa prema sebi i svome tijelu mi počinjemo svjesnije donositi odluke o tome što unosimo u sebe.

Redovita i intenzivna yoga praksa,  na kojoj radimo na snazi, izdržljivosti, jačanju i istezanju mišića, kroz koju se događa i proces detoksikacije, sa sviješću o tome što jedemo jer sada puno bolje ćutimo svoje tijelo i što mu treba, prirodno će se dogoditi i reguliranje tjelesne težine ali i osnaživanje mišića. 

Bolovi u vratnom dijelu kralježnice mnogima su upravo „okidač“ za dolazak na yoga sat. I to sa punim pravom. 

Niz jogijskih vježbi osmišljen je kako bi (između ostalog) razgibali i opustili područje vrata i ramena, a time povećali protok energije duž kralježnice te opustili napetosti i smanjili smetnje ne samo u vratnom dijelu kralježnice već i u cijelim leđima. 

Osim vježbi važno je implementirati i druge jogijske tehnike opuštanja, poput vježbi svjesnog disanja, meditacije i yoga nidre. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4971133/



Yoga, kao praksa, nema štetnih posljedica. Ponekada se znaju javiti blage vrtoglavice koje nastaju zbog povećane opskrbe tijela kisikom. Ako imate ozljedu ili zdravstveni problem, potrebno je to naglasiti svom yoga instruktoru i on će prilagoditi način rada s vama. Neke vježbe će izostaviti a neke korigirati kako bi bile primjerene vašem zdravstvenom stanju. 

Obzirom na veliku paletu različitih stilova yoge, zaista ne postoji dobna granica za vježbače. Prema vašim potrebama ali i dobi, tu je Ashtanga vinyasa yoga za oblikovanje tijela i detoksikaciju, Hata yoga za osobe srednjih godina ili osobe koje žele mirniji tempo vježbanja, Yin yoga za duboko opuštanje mišića ali i svih vezivnih tkiva, yoga za djecu, yoga za trudnice, yoga za mame s bebama i td. 

Ashtanga yoga je dinamična praksa u kojoj je redoslijed vježbi unaprijed definiran i uvijek se prati isti slijed. Ukoliko je početnički sat u pitanju, rade se osnovne asane, a ukoliko je napredniji sat u pitanju, dodaju se one napredne.  Ljepota ove prakse je da kada jednom usvojimo redoslijed asana i samu poziciju u kojoj smo možemo se potpuno prepustiti praksi. Također, repetitivnost nam pomaže i da lakše pratimo svoj napredak.  

Za Vinyasu se kaže da  je plesno dinamična joga. Instruktor vas vodi kroz koreografirani niz joga sekvenci u kojima je svaki pokret povezan s vašim dahom, kao kod Ashtanga stila. Obično se radi uz glazbu koja dodatno stimulira pokret. Satovi su inspirirani nekom temom poput: otvaranje kukova, razvijanje fleksibilnosti, rad na snazi i izdržljivosti, detoksikacija tijela, sat posvećen balansu i sl. 

Važan aspekt obje prakse je sinkroniziranost daha i pokreta, koja se stječe s vremenom.  

 

LIFE COACHING

Life coach ili životni trener je profesionalac koji vam pomaže da prebrodite trenutačne prepreke u vašem životu kako bi postigli veće zadovoljstvo. Životni treneri pomažu svojim klijentima u poboljšanju njihovih odnosa, karijere ali i svakodnevnog života.

 

Life coach je u svom radu usmjeren na to gdje se vi sada nalazite, gdje želite biti i kako do toga doći.

 

Ako želite maksimizirati svoj potencijal i podići svoje standarde iznad prosječnosti, onda je life coach za vas. On je netko tko vas izazova, motivira, ohrabruje i podržava u postizanju vaših ciljeva.

 

Pomaže vam da otkrijete i po potrebi redefinirate svoje unutarnje vrijednosti i uvjerenja kako bi preusmjerili život u željenom pravcu.

 

Uz životnog trenera otkrit ćete svoje snage i skrivene sposobnosti kako biste brzo ostvarili svoje ciljeve i na kraju živjeti sretnijim životom.

 

  1. Osjećate se izgubljeno i ne znate tko ste ili što želite
  2. Sumnjate u sebe
  3. Imate viziju, ali nemate jasan plan
  4. Želite promijeniti profesiju
  5. Morate poboljšati svoje zdravlje
  6. Izostaje vam dosljednost u ispunjavanju ciljeva i skloni ste odustajanju
  7. Tražite efikasan put za rješavanje vaših životnih problema
  8. Želite steći financijsku stabilnost
  9. Izloženi ste prevelikom stresu i želite promijeniti svoju poziciju
  10. Želite osvijestiti vlastite vrijednosti i steći više samopouzdanja 

 

Life coaching sesije obično traju između 60 – 90 minuta. Uobičajeno je da se radi lice u lice no sve češće se one obavljaju i preko online aplikacija ili video poziva. 

 

Tijekom sesije coach vas vodi kroz niz pitanja, gdje se prvo nastoji ustanoviti što je cilj vašeg dolaska, s kojim područjima niste zadovoljni, što biste željeli unaprijediti u svom životu, gdje biste se željeli vidjeti u budućnosti… a kasnije ta pitanja postaju fokusiranija i usmjerenija na temu. Coach je tu da vas izazove i potakne da razmislite o određenim idejama koje vam mogu pomoći da krenete u željenom smjeru / promjeni. 

 

Coaching sesije su povjerljive što vam omogućava da slobodno istražite svoje misli i osjećaje u sigurnom prostoru.

Coaching se često doživljava kao partnerstvo između vas i vašeg trenera, koji će vas nježno potaknuti da istražite kako napraviti pozitivne promjene u svom životu na temelju vaših težnji. Trener bi također trebao ponuditi podršku i povratne informacije kako bi vam pomogao da ostanete usredotočeni na svoje ciljeve i povremeno će vam postavljati zadatke i ciljeve na kojima ćete raditi izvan sesija.

 

Trener će stvarima pristupiti pragmatično. Kroz pitanja i vježbe pokušat će dobiti predodžbu o tome kako doživljavate svijet. Iz toga će moći identificirati najučinkovitiji put do vašeg cilja.

Life coachevi koriste tehnike kako bi pomogli svojim klijentima u svim aspektima njihovog života, bilo da se radi o izlasku iz zone udobnosti, poboljšanju samopouzdanja ili započinjanju zdravih navika.

 

Glavne teme kojima se life coachevi bave su:

 

  • Odnosi – kako bi mogli bolje shvatiti svoj ljubavni život (ali i sebe i partnera) te radili na njegovom poboljšanju.

 

  • Poslovni život – kako bi izgradili samopouzdanju, razvili vještine vođenja, poboljšali sposobnosti komunikacije, donošenja odluka i uspostavili bolju ravnotežu između posla i života.

 

  • Osobni život – kako bi prihvatili sebe i razvili ljubavan odnos sa sobom, pronašli svoju strast te motivaciju za raditi stvari koje želite raditi, kako bi prestali odgađati stvari, …

 

  • Poboljšanje osobnih performansi – poboljšanje je u središtu life coachinga. Bez obzira na vašu vještinu, coaching bi vam mogao pomoći da je poboljšate. Bilo da ste sportaš, umjetnik, pisac, izvođač ili glazbenik – usvajanje specijaliziranih tehnika pomoći će vam da pomaknete svoja ograničenja i nadmašite očekivanja.

Obično se dogovara set od 6-10 sesija, ovisno o temi i potrebi. 

Pretpostavka je da ukoliko u ovom periodu redovito radite zadatke koje dobivate nakon sesije, da je promjena neupitna. Presudna je vaša dosljednost, odlučnost i posvećenost. 

Sesije se mogu organizirati 1x tjedno, 1x u dva tjedna ili 1x mjesečno.  Na vama je da odlučite o toj dinamici.